Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2021
Πέμπτη, 20 Μάιος 2021

Αναλυτικά κατέθεσε προτάσεις η ΚΟΜΑΘ στη δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο για δεσποζόμενα

Αναλυτικά κατέθεσε προτάσεις η ΚΟΜΑΘ στη δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο για δεσποζόμενα

  • Η ΚΟΜΑΘ κατέθεσε προτάσεις στη δημόσια διαβούλευση, αναλυτικά ανά άρθρο

    στα άρθρα 1 Γενικός Σκοπός
    καθώς και στα άρθρα 2, 3, 4, 5, 6, 7, 21 και 37

    19 Μαΐου 2021, 18:47 | Κυνηγετική Ομοσπονδία Μακεδονίας – Θράκης
    Μόνιμος Σύνδεσμος

    Άρθρο 1-Γενικός Σκοπός 
    Η θέση της ΣΤ΄ Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας και Θράκης:
    Το νομοσχέδιο αυτό είναι κακογραμμένο, με τεράστια λάθη, ανυπόστατα επιχειρήματα, ανεφάρμοστες προτάσεις
    Διακατέχεται από έναν στοχευμένο τιμωρητικό χαρακτήρα απέναντι σε κάθε ευσυνείδητο ιδιοκτήτη ζώου συντροφιάς (προσπαθώντας να καλύψει την πλήρη αποτυχία του κράτους στη διαχείριση των αδέσποτων)
    Συνοπτικά διαπιστώνεται:
    Υποχρεωτικός μη θεραπευτικός ακρωτηριασμός (στείρωση – αντίθετο στις αρχές της ευζωίας των ζώων),
    Απαξίωση της Κτηνιατρικής, της βασικής δηλαδή αρμόδιας επιστήμης και Υπηρεσίας
    Υπερεξουσίες σε αυθαίρετα αυτοχαρακτηριζόμενους φιλόζωους (ενώ δεν υπάρχουν ούτε κριτήρια, ούτε διαδικασίες για να οριστεί ποιος είναι και ποιος δεν είναι φιλόζωος στην Ελλάδα)
    Απαξίωση των Δήμων που θα σηκώσουν πάλι το μεγαλύτερο βάρος των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, και πλήθος άλλων αρμόδιων ή εμπλεκόμενων φορέων όπως η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος, Κυνοφιλικοί Όμιλοι Ελληνικών ή ξένων φυλών σκύλων που έχουν κάνει γνωστή τη χώρα μας σε διεθνές επίπεδο, η Ομοσπονδία Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδος, η Ομοσπονδία Κτηνοτρόφων Ελλάδος και άλλοι.
    Σημαντικά κενά στην τεκμηρίωση των άρθρων, που έχουν ήδη προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων.Οι χιλιάδες κυνηγοί της Μακεδονίας – Θράκης, οι χιλιάδες κυνηγοί της Ελλάδας και οι οικογένειες τους, καθώς και κάθε κυνόφιλος, νιώθουμε, ότι αδικούμαστε για μια ακόμη φορά από αυτή τη Κυβέρνησή.
    Εμείς οι χιλιάδες κυνηγοί είμαστε πάντα δίπλα στη φύση και με την οργάνωση, το επιστημονικό προσωπικό και μέσα που διαθέτουμε μπορούμε και προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε κάθε δύσκολη κατάσταση που μας ζητήθηκε να συνδράμουμε προς την Πολιτεία. Θεωρούμε ακατανόητη την επίθεση αυτή απέναντι στον κυνηγετικό σκύλο και στον ιδιοκτήτη αυτού.
    Στα επιμέρους άρθρα καταθέτουμε συγκεκριμένες θέσεις

    Άρθρο 3

    …«αρμόδια όργανα ελέγχου είναι και οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων που ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΟΎΝΤΑΙ από τη Δασική Υπηρεσία;»Η θέση της ΣΤ΄Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας και ΘράκηςΟι ιδιωτικοί φύλακες θήρας έχουν αναγνωρισμένα προανακριτικά καθήκοντα και εξομοιώνονται πλήρως με τους δασοφύλακες του δημοσίου (πλην της μισθοδοσίας, που βαρύνει τις κυνηγετικές οργανώσεις). Να μην απαιτείται καμία περεταίρω εξουσιοδότηση, από αυτή που έχουν δώσει Υπουργικές Αποφάσεις και νόμοι στους ιδιωτικούς φύλακες θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων, για να ελέγξουν π.χ. την κλοπή κυνηγετικού σκύλου η οποία προβλέπεται στο Δασικό Κώδικα και βρίσκεται ήδη στις αναγνωρισμένες από το κράτος αρμοδιότητές τους;Επιπλέον διαφωνούμε με την απαξίωση των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και ΤροφίμωνΤο νομοσχέδιο, στη σημερινή του μορφή, περιλαμβάνει μία σειρά τιμωριών, ποινικών διώξεων και βαρύτατων χρηματικών προστίμων για τους κυνηγούς και χιλιάδες άλλους πολίτες, που έχουν επιλέξει να εντάξουν στη ζωή τους έναν ή περισσότερους σκύλους.
    Το Κράτος δεν μπορεί να αντιμετωπίζει κάθε πολίτη του ως εν δυνάμει «ανεύθυνο και ασυνείδητο». Δεν έχουμε την ανάγκη ενός τέτοιου νόμου για να αναλάβουμε την ευθύνη, απέναντι στα πλάσματα που αγαπάμε και φροντίζουμε. Είναι ανόητο και επικίνδυνο να επιβάλλεται με νόμο ο υποχρεωτικός ακρωτηριασμός των γεννητικών οργάνων σε όλα τα δεσποζόμενα σκυλιά, με το επιχείρημα ότι μέσω του… αφανισμού τους θα βελτιωθούν οι συνθήκες της ζωής τους.
    Πλανάται όποιος νομίζει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει τους όποιους ανεύθυνους και ασυνείδητους, ως βολικό «άλλοθι» εις βάρος χιλιάδων άλλων πολιτών, που αντιλαμβανόμαστε τον υποχρεωτικό ευνουχισμό ως περιορισμό των δικών μας συνταγματικών δικαιωμάτων.
    http://www.opengov.gr/ypes/?p=7916&cpage=8#comment-56803

    *Άρθρο 4. Παρ.3α*
    Η θέση της ΣΤ΄ Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας και ΘράκηςΝα απαλειφθεί από το κείμενο του νόμου η φράση «ένδειξη και ημερομηνία στείρωσης».
    Ως ζώα εργασίας, οι κυνηγετικοί σκύλοι (ημίαιμοι ή καθαρόαιμοι) θα πρέπει να εξαιρεθούν από την πρόβλεψη της υποχρεωτικής στείρωσης και τον περιορισμό των γεννών παράλληλα με την δυνατότητα για ερασιτεχνική εκτροφή τους.
    Ο αναγκαστικός και προληπτικός ακρωτηριασμός των ζώων, ισοδυναμεί με κακοποίηση και βαναυσότητα.*Άρθρο 4. Παρ. 12.*
    Η θέση της ΣΤ΄Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας και Θράκης
    Η προθεσμία των δέκα ημερών για τη δήλωση μεταβολής προσωπικών στοιχείων του ιδιοκτήτη ζώου συντροφιάς, είναι ιδιαίτερα μικρό χρονικό διάστημα. Να τροποποιηθεί σε 60 μέρες το λιγότερο.Η προθεσμία των δύο ημερών για τη δήλωση απώλειας ή εύρεσης ζώου συντροφιάς είναι ανέφικτη, ανεφάρμοστη και λανθασμένη. Να τροποποιηθεί σε τουλάχιστον είκοσι ημέρες. Αρκετές φορές επί μέρες ο κυνηγός ψάχνει τον σκύλο του στο βουνό (ειδικά αν δεν έχει GPS)
    http://www.opengov.gr/ypes/?p=7915&cpage=6#comment-56826

    Άρθρο 5, παρ.1
    Στο Άρθρο 5. Παρ. 1, προβλέπεται υποχρεωτική στείρωση όλων των δεσποζόμενων ζωών συντροφιάς.
    Η υποχρεωτική στείρωση συνιστά μη θεραπευτικό ακρωτηριασμό, ο οποίος σύμφωνα με το άρθρο 22. Παρ. 42, τιμωρείται με ποινή 30.000 – 50.000 ευρώ. Ο εισηγητής του σχεδίου νόμου, διαχωρίζει την υποχρεωτική στείρωση από άλλους μη θεραπευτικούς ακρωτηριασμούς, χωρίς καμία σχετική τεκμηρίωση κάτι που καθιστά τη διάταξη κενό γράμμα. Τόσο η Πανελλήνια Ένωση Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων, όσο και ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος, που εκπροσωπεί τους ιδιώτες κτηνιάτρους, το σύνολο δηλαδή της αρμόδιας επιστημονικής κοινοτητας, έχουν τοποθετηθεί ενάντια στην υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενων ζώων, εφόσον δε συντρέχει ιατρικός λόγος.
    Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος, Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδος, Κυνοφιλικοί Όμιλοι, μία φιλοζωική ομοσπονδία και πλήθος πολιτών, έχουν επίσης τοποθετηθεί αρνητικά στο ενδεχόμενο υποχρεωτικής στείρωσης των δεσποζόμενων ζώων.

    Η θέση της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας - Θράκης:
    Διαφωνούμε με τη διάταξη περί υποχρεωτικής στείρωσης όλων των δεσποζόμενων ζώων.
    Το άρθρο 5 του σχεδίου νόμου επιβάλει μία καινοφανή ρύθμιση, που δεν έχει επιχειρηθεί σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης και του προηγμένου κόσμου γενικότερα.
    Η υποχρεωτικότητα της στείρωσης και του ακρωτηριασμού των γεννητικών οργάνων των δεσποζόμενων σκύλων, δεν θα βρει ενάντιους μόνο τους κυνηγούς, αλλά και χιλιάδες άλλους πολίτες που διαβιώνουν με σκύλους στη χώρα μας.
    Είναι βέβαιο ότι η κοινωνία θα αντιμετωπίσει μία τέτοια νομοθετική απόπειρα σαν ένα «αυταρχισμό» του κράτους εις βάρος των πολιτών και των ζώων τους.
    Είναι επικίνδυνο και αλυσιτελές να επιβάλλεται με νόμο η υποχρεωτική χειρουργική αφαίρεση των γεννητικών οργάνων σε όλα τα δεσποζόμενα σκυλιά, με το επιχείρημα ότι μέσω του… αφανισμού τους θα βελτιωθούν οι συνθήκες της ζωής τους! Το κράτος δεν μπορεί να αντιμετωπίζει κάθε πολίτη του ως εν δυνάμει… ανεύθυνο και ασυνείδητο.

     

    Άρθρο 5, παρ. 6 και 7
    Στις παραγράφους 6 και 7 του άρθρου 5, του νομοσχεδίου, γίνονται διακρίσεις εις βάρος των κυνηγών με ειδικά πρόστιμα και παραβάσεις αποκλειστικά για αυτούς.

    Η θέση της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας Θράκης:
    Να απαλειφθούν πλήρως οι παράγραφοι 6 και 7 του Άρθρου 5. από το κείμενο του σχεδίου νόμου και να παραμείνει μόνο η φράση: «Οι υποχρεώσεις των περ. α’, β’ και γ’ της παρ. 3 δεν ισχύουν για τους σκύλους βοηθείας, καθώς και για τους σκύλους φύλαξης ποιμνίων, τους κυνηγετικούς σκύλους και τους σκύλους έρευνας και διάσωσης κατά τη διάρκεια της φύλαξης του ποιμνίου, του κυνηγιού, της εκπαίδευσης και της έρευνας και διάσωσης, αντίστοιχα.» στο άρθρο 6 ως έχει.
    Δε μπορούμε να δεχτούμε καμία ειδική διάκριση εις βάρος των κυνηγών. Οποιαδήποτε ειδική αρνητική διάκριση εις βάρος μίας κατηγορίας πολιτών, θα έπρεπε να αποκλείεται εξ ορισμού σε οποιαδήποτε νομοπαρασκευαστική διαδικασία και εκτιμούμε πως θα εκπέσει άμεσα σε τυχόν προσφυγές στη δικαιοσύνη.
    Να εξαιρεθούν από κάθε διάταξη που σχετίζεται με υποχρεωτική στείρωση, τα κυνηγετικά σκυλιά και ευρύτερα όλα τα σκυλιά εργασίας.

    άρθρο 6

    Ως προς την «ερασιτεχνική εκτροφή» κάθε παλαιότερη νομική πρόβλεψη έχει απαλειφθεί!!!
    Να δοθεί ένα ρεαλιστικό πλαίσιο σχετικά με την ιδιωτική εκτροφή κυνηγητικών σκύλων, η οποία δεν έχει ως στόχο το κέρδος (εμπόριο) αλλά την προαγωγή της κυνοφιλίας και τη διάδοση και διατήρηση ντόπιων και ξένων φυλών.

    Αν δεν πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες βελτιώσεις - προσθήκες του νομοσχεδίου και σε αυτό το θέμα ο κυνηγετικός σκύλος θα είναι δυσεύρετος και πανάκριβος, χωρίς καμία εγγύηση ότι ανταποκρίνεται στα εργασιακά πρότυπα της φυλής του.
    Τα εργασιακά πρότυπα των κυνηγετικών σκύλων διατηρούνται και εξελίσσονται στο βάθος των αιώνων από την αρχαιότητα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι αρχέγονες Εθνικές μας φυλές ο Ελληνικός Ιχνηλάτης και ο Κρητικός Λαγωνικός, για τους οποίους κάνει λόγο και ο Ξενοφώντας.
    Ως ζώα εργασίας, οι κυνηγετικοί σκύλοι (ημίαιμοι ή καθαρόαιμοι) θα πρέπει να εξαιρεθούν από την πρόβλεψη της υποχρεωτικής στείρωσης και τον περιορισμό των γεννών παράλληλα με την δυνατότητα για ερασιτεχνική εκτροφή τους.


    *Άρθρο 7, παρ. 8*
    Η θέση της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας Θράκης:
    Να προβλέπεται σε κάθε διάταξη που σχετίζεται με τη σύνθεση της Ειδικής Επιτροπής Παρακολούθησης ή άλλες επιτροπές του Νόμου, η εκπροσώπηση τουλάχιστον ενός μέλους της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος και τουλάχιστον ενός μέλους του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ). Είναι απαράδεκτο οι κάτοχοι του μεγαλύτερου αριθμού ιδιοκτησίας σκύλων να απουσιάζουν από την Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου.
    Μέχρι να οριστούν σαφή και συγκεκριμένα κριτήρια, όροι και προϋποθέσεις για τον ορισμό ενός σωματείου ως φιλοζωικό και να ενταχθούν στα σχετικά μητρώα τα σωματεία που ενδιαφέρονται, να μην εκπροσωπείται κανένα φιλοζωικό σωματείο στην Ειδική Επιτροπή παρακολούθησης, ή άλλες επιτροπές που ιδρύονται με το νέο νόμο.
    Σε κάθε θέμα, συζήτηση και θεσμική διαδικασία που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με τη συγκεκριμένη κατηγορία σκύλου εργασίας, να συμμετέχει τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος που σχετίζεται άμεσα με συγκεκριμένες κατηγορίες ζώων εργασίας π.χ. η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος για τα κυνηγετικά σκυλιά, εκπρόσωποι των κτηνοτρόφων για τα ποιμενικά σκυλιά, εκπρόσωποι των σωμάτων ασφαλείας για σκύλους έρευνας και διάσωσης κ.ο.κ.

    Άρθρο 21, παρ. 8*Η θέση της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας Θράκης:
    Να ΜΗΝ παρίσταται αυτοτελώς στις περιπτώσεις εγκλημάτων του παρόντος νόμου κάθε φιλοζωικό σωματείο ή φιλοζωική οργάνωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που δραστηριοποιείται σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο και είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων του ΕΜΖΣ, αν δεν έχει υποστεί περιουσιακή ζημία, προς υποστήριξη της κατηγορίας και μόνο.

    http://www.opengov.gr/ypes/?p=7898&cpage=3#comment-56847

    Άρθρο 37
    Η θέση της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας Θράκης:
    Να απαλειφθεί από το κείμενο του σχεδίου νόμου, κάθε διάταξη που προβλέπει επιχορήγηση των φιλοζωικών οργανώσεων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα από το Ελληνικό Δημόσιο ή την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η δράση τους να παραμείνει εθελοντική, έτσι ώστε να μη δημιουργούνται οικονομικά κίνητρα για αυτή, αλλά να βασίζεται στην ειλικρινή φιλοζωία. Οποιαδήποτε επιχορήγηση να δίνεται αποκλειστικά και μόνο στους κτηνιάτρους του Δημοσίου Τομέα και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
    http://www.opengov.gr/ypes/?p=7882&cpage=5#comment-56854

40000

ΚΥΝΗΓΟΙ

63

ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ

63

ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΕΣ

8

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

2

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

1

ΠΑΘΟΣ

Powered by | Copyright 2021 © • Κυνηγετική Ομοσπονδία Μακεδονίας Θράκης

MENU